Kampania społeczna "Piłeś - nie prowadź!"
|
|
|
Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna przeciwko prowadzeniu samochodu po spożyciu alkoholu „Piłeś - nie prowadź!".
Akcja organizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, jest kontynuacją cyklu działań społecznych „Włącz myślenie", których celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Realizacja kampanii jest możliwa tylko dzięki społecznemu zaangażowaniu wielu partnerów.
Celem kampanii jest wykształcenie nawyku nieprowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu i wyboru alternatywnego środka transportu, w przypadku stanu nietrzeźwości. W ramach akcji „Piłeś - nie prowadź" przygotowano spot reklamowy oraz plakaty i ulotki o charakterze edukacyjnym. Na terenie wybranych miast Polski rozmieszczono 755 billboardów. Plakaty pojawiły się w punktach sprzedaży alkoholu (sklepy, puby i restauracje). Bardzo ważnym elementem prowadzonych działań będzie wzmożona kontrola trzeźwości kierowców prowadzona przez Policję. Podczas kontroli policjanci będą rozdawać ulotki edukacyjne.
Mając na uwadze, że największą skuteczność przedsięwzięć w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego można uzyskać łącząc akcje o charakterze edukacyjnym z działaniami Policji, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego opracowała kalendarz ogólnopolskich akcji informacyjno-prewencyjnych ukierunkowanych na najważniejsze zagadnienia, takie jak: prędkość, alkohol, pasy, foteliki dla dzieci, niechronieni użytkownicy dróg (piesi, rowerzyści, dzieci) oraz widoczność na drodze. Wszystkie planowane kampanie przebiegać będą pod wspólnym logotypem „Włącz myślenie".
|